سنگدل
عکس عاشقانه ، تک بیتی ، دو بیتی ، جمله های ناب عاشقانه
عکس عاشقانه ، تک بیتی ، دو بیتی ، جمله های ناب عاشقانه

 

 




 

مهیار رحیمی




 


 

من نه آنم که دو صد مصرع رنگین گویم


من چو فرهاد یکی گویم و شیرین گویم.

 

 

 




 

مهیار رحیمی




 


 

از دشمنان شکایت برند به دوستان


چون دوست دشمنست شکایت کجا بریم ؟

 

 

 




 

مهیار رحیمی




 


 

دل من پشت سرت کاسه آبی شد و ریخت


کــی شــود پیــش قدمـهای تو اسفـند شـوم.

 

 

 




 

مهیار رحیمی




 


 

زهرجا بگذرد تابوت من قوقا بباخیزد


چه سنگین میرود این مرده از بس ارزوهاداشت.

 

 

 




 

مهیار رحیمی




 


 

دیوانه را توان به محبت نمود رام  


  مارا محبت است که دیوانه میکند.

 

 

 




 

مهیار رحیمی




 


 

چو بید بر سر ایمان خویش می لرزم


که دل بدست کمان ابرویست کافر کیش. 

 

 

 




 

مهیار رحیمی




 


 

این نفس بد اندیش به فرمان شدنی نیست


این کافر بد کیش مسلمان شدنی نیست...

 

 

 




 

مهیار رحیمی




 


 

مبادا ای طبیب بهر علاج درد من کوشی


که من درسایه ی این ناخوشی حال خوشی دارم.

 

 

 




 

مهیار رحیمی




 


 

ناله را هرچند می خواهم که پنهانی کشم


سینه می گوید که من تنگ آمدم، فریاد کن.

 

 

 




 

مهیار رحیمی




 


 

گرید و سوزد و افروزد و نابود شود


هر که چون شمع بخندد به شب تار کسی


 

 

 




 

مهیار رحیمی




 


 

بی گمان دست در اغوش نگارش ببرند


هر که یک بوسه ستاند ز لب یار کسی.

 

 

 




 

مهیار رحیمی




 


 

اشک را قاصد کویش کنم ،ای ناله بمان


زانکه صد بار تو رفتی ، اثری نیست ترا.

 

 

 




 

مهیار رحیمی




 


 

سنگدل ! با من مدارا کن ، فراموشم مکن


بر مزارم این غبار از سنگ هم سنگین تر است.

 

 

 




 

مهیار رحیمی




 


 

دیوانه باش تا غمت عاقلان خورند


عاقل مباش که غم دیوانگان خوری.

 

 

 




 

مهیار رحیمی




 


 

 شمع بزم محفل شاهان شدن ذوقی ندارد


 ای خوشا شمعی که روشن میکند ویرانه ای را.

 

 

 




 

مهیار رحیمی




 


 

دیاری که در آن نیست کسی یار کسی


 یا رب ای کاش نیفتد به کسی کار کسی.

 

 

 




 

مهیار رحیمی




 


 

من به مرگم راضیم اما نمی آید اجل ،


 بخت بد بین از اجل هم ناز می باید کشید . . .

 

 

 




 

مهیار رحیمی




 


 

یار مفروش به دنیا که بسی سود نکرد


آن که یوسف به زر ناصره بفروخته بود.

 

 

 




 

مهیار رحیمی




 


 

مردی نبود ، فتاده را پای زدن


گردست فتاده ای گرفتی ، مردی.

 

 

 




 

مهیار رحیمی




 


 

من از روییدن خار سر دیوار دانستم


که ناکس کس نمی گردد بدین بالا نشینی ها.

 

 

 




 

مهیار رحیمی




 


 

ما زنده برآنیم که آرام نگیریم


موجیم که آسودگی ما عدم ماست.

 

 

 




 

مهیار رحیمی




 


 

نترسم که با دیگران خو کنی


تو با من چه کردی که با او کنی.

 

 

 




 

مهیار رحیمی




 


 

مرغ دلگیرم و کنج قفسی میخواهم


که غریبانه سر خویش کنم  در پر خیش.

 

 

 




 

مهیار رحیمی




 


 

تو آن ابری که بر ما سایه داری و نمی باری


نمی دانم چرا دست از سر ما بر نمی داری.

 

 

 




 

مهیار رحیمی




 


 

جدایی را نمی خواستم خدا کرد


کدام ناکس به حق ما دعا کرد.

 

 

 




 

مهیار رحیمی




 


 

دل به دلدار سپردن کار هر دلدار نیست


من به تو جان میسپارم دل که قابلدار نیست.

 

 

 




 

مهیار رحیمی




 


 

گر مذهب مردمان عاقل داری


یک دوست بسنده کن که یک دل داری.

 

 

 




 

مهیار رحیمی




 


 

زنده را تا زنده است باید به فریادش رسید


ورنه بر سنگ مزارش آب پاشیدن چه سود.

 

 

 




 

مهیار رحیمی




 


 

یادها رفتند و ما هم میرویم از یادها


کی بماند برگ کاهی در میان بادها.

 

 

 




 

مهیار رحیمی




 


 

خوشبختی را دیروز به حراج گذاشتند


حیف من زاده ی امروزم


خدایا جهنمت فرداست


پس چرا امروز می سوزم.

 

 

 




 

مهیار رحیمی




 


 

تویی بهانه آن ابرها که می گریند


بیا که صاف شود این هوای بارانی.

 

 

 




 

مهیار رحیمی




 


 

هر کس بد ما به خلق گوید ما دیده به بد نمی خراشیم


ما نیکی او به خلق گوییم تا هر دو دروغ گفته باشیم. 

 

 

 




 

مهیار رحیمی




 


 

اگر لذت ترک لذت بدانی 


 دگر شهوت نفس لذت نخوانی.

 

 

 




 

مهیار رحیمی




 


 

از سینه تنگم دل دیوانه گریزد


دیوانه عجب نیست که از خانه گریزد. 

 

 

 




 

مهیار رحیمی





نظرات شما عزیزان:

محسن
ساعت22:37---10 اسفند 1390
سلام دوست عزیز
این بیت فکر کنم از آقای حسین اسماعیلی باشه
استاد بزرگ بنده


نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:




تاریخ: برچسب:,
ارسال توسط مهیار

آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی
ورود اعضا:

خبرنامه وب سایت: